Trudno wyobrazić sobie firmę, która jest widoczna dla użytkowników w Internecie i nie posiada swojej strony internetowej bądź wypełnionego postami profilu w social mediach. Twoja działalność nie ma jeszcze swojego miejsca online i w związku z tym zastanawiasz się nad własną witryną oraz obecnością marki w mediach społecznościowych? Przeczytaj więc artykuł i poznaj podstawowe zalety i wady obu rozwiązań.

Zalety strony internetowej

Większa dowolność w prezentacji firmy

Strona internetowa pozwala przedstawić swoją firmę dokładnie tak, jak chce tego właściciel. Daje w tej kwestii znacznie więcej możliwości niż social media. Pozwala w pełni odzwierciedlić za pomocą układu, treści, koloru i grafik misję oraz wartości marki. Dlatego warto ją dokładnie przemyśleć. Tym bardziej, że stronę można porównać do sprzedawcy, który działa przez 24 godziny na dobę.

Dostęp do danych potrzebnych do promocji

Zaletą strony internetowej jest również dostęp do analitycznych narzędzi, takich jak Google Search Console i Google Analytics. Dzięki nim właściciel witryny zyskuje darmową wiedzę dotyczącą użytkowników i może dopasować swoją komunikację i strategię działań promocyjnych do potencjalnych klientów. Ponadto bez względu na wybór systemu reklamowego kampanie wymagają zazwyczaj skierowania użytkowników na stronę internetową w celu zapoznania się z pełną ofertą.

Witryna to własność

Media społecznościowe jedynie udostępniają miejsce do działania – nie staje się ono własnością osoby prowadzącej dany profil. Strona internetowa natomiast należy do firmy. Poza tym w przypadku awarii dzięki kopii zapasowej można przywrócić jej początkowy wariant i ważne dane.

Strona jest lepsza do sprzedaży

Social media nie najlepiej nadają się do sprzedaży – ewentualnie można je wykorzystać na początku działalności. Jednak wraz z rozwojem firmy będą one niewystarczającym narzędziem, ponieważ nie pozwalają na zautomatyzowanie transakcji oraz podłączenie różnych funkcjonalności – form dostawy i płatności.

A jakie są wady strony internetowej? Osoby, które chcą założyć swoją witrynę, może zniechęcić  koszt jej stworzenia, a także konieczność opłat domeny i hostingu, czyli miejsca strony na serwerze. Ponadto strona wymaga czuwania nad aktualizacjami oraz bezpieczeństwem danych użytkowników. Nie można też spodziewać się tego, że ktokolwiek trafi na witrynę, jeśli nie zadba się uprzednio o jej promocję, wykorzystując w tym celu pozycjonowanie, kampanie na Facebooku i w Google Ads. Jeśli szukasz specjalistów, którzy zarówno wykonują strony internetowe w Lublinie, jak i dbają o dotarcie oferty do potencjalnych klientów, sprawdź propozycje IBIF:  https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe.

Zalety social mediów

Tworzenie społeczności

Media społecznościowe umożliwiają budowę społeczności wokół marki i zaufania do swojej oferty.

Pozwalają na to regularnie publikowane i ciekawe treści, które skłaniają użytkowników do reakcji i coraz większego zaangażowania w działania danej firmy. Posty są skuteczne szczególnie wtedy, gdy cechują się autentycznością oraz nawiązują do sytuacji, z którymi odbiorcy mogą się utożsamić.

Brak kosztów

W przeciwieństwie do strony internetowej założenie profilu w mediach społecznościowych nie wymaga opłaty. Kosztem jest przede wszystkim czas spędzony na tworzeniu kolejnych postów. Sama rejestracja firmowego konta trwa też znacznie krócej niż zaprojektowanie całej strony internetowej. Social media mogą więc stanowić dobry wybór na początek promowania biznesu w internecie i budowy rozpoznawalnej marki.

Większy ruch na stronie

Wykorzystując social media, możesz również zadbać o wzrost ruchu na swojej stronie internetowej.  Wystarczy, że w kolejnych postach będzie się kierować użytkowników na witrynę, np. w celu zapoznania się z ofertą czy rozwinięciem w artykule blogowym zagadnienia branżowego.

Social media mają również swoje wady, oferują m.in. znacznie mniejsze możliwości pod względem pełnej prezentacji marki i oferty. Tym bardziej, że konto danej firmy wcale nie stanowi jej własności. Miejsce w social mediach jest niejako wynajmowane przez osobę prowadzącą profil. Trzeba też pamiętać o tym, że algorytmy społecznościowych platform regularnie ulegają zmianom, co może mieć spory wpływ na organiczny zasięg wpisów.

Aktualnie posiadanie strony internetowej przez firmę uznaje się wręcz za konieczność, tymczasem prowadzenie social mediów – za bardziej dodatkowe działanie. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że w pewnych branżach (modowa, wnętrzarska) spójny i interesujący profil w mediach społecznościowych może okazać się najlepszym sposobem na osiągnięcie sukcesu. Warto więc zainwestować w oba rozwiązania i docierać z ich pomocą do osób szukających produktów oraz usług w  internecie.